Palma, 10 de desembre 2021–  Tècnics de les centrals de cicle combinat de Son Reus i Cas Tresorer han visitat les instal·lacions del Projecte Socioeducatiu Naüm, a la barriada de Son Roca de Palma, per a explicar als alumnes del cicle formatiu de formació professional de Naüm, el funcionament, l’activitat i diferents aspectes relacionats amb el dia a dia de la central.

Aquesta xerrada s’ha duit a terme dins del marc de les actuacions de Creació de Valor Compartit de les centrals d’Endesa.

Què és la Creació de Valor Compartit?

Creació de Valor Compartit, conegut també com CSV per les seves sigles en anglès (Creating Shared Value), és una proposta revolucionària creada pels professors Michael Porter i Mark Kramer, i consisteix en un nou enfocament, una nova metodologia, per a enfrontar els negocis, que considera l’entorn social i ambiental com a part integrant de qualsevol projecte i s’orienta en la creació de valor per a tots els involucrats.

Com es crea valor compartit? Hi ha tres formes diferents de fer-ho: reconcebent productes i mercats, redefinint la productivitat en la cadena de valor i construint clústers de suport per al sector entorn de les instal·lacions de l’empresa: sent cadascuna d’aquestes formes part del cercle virtuós del valor compartit.

La CSV es constitueix així en una oportunitat de millora. Un nou model que ha estat adoptat per Endesa, a més de la seva adhesió amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible adoptats per les Nacions Unides.

Endesa està fermament compromesa amb la CSV i cerca integrar-la en la totalitat de la cadena de valor del negoci, mantenint relació constant amb els grups d’interès rellevants i afegint valor al negoci existent mitjançant la cerca de noves oportunitats.

El 2016, Enel va aplicar el Model de Creació de Valor Compartit en 528 dels seus actius, la qual cosa va permetre introduir noves tecnologies, contractar nous empleats, descobrir altres oportunitats de negoci i estendre el nostre saber cap a  la resta del món.

Transmetre la filosofia d’aquest enfocament com una oportunitat de negoci, i internalitzar-la entre els empleats i l’organització és una prioritat per a la Companyia.