NAÜM POSARÀ EN MARXA EL PROJECTE DE DINAMITZACIÓ I FORMACIÓ DEL LLEURE D’ADOLESCENTS I JOVES DE SON SERRA-LA VILETA, SON ROCA, SON XIMELIS, SON ANGLADA, SON RAPINYA, SON PERETÓ, LOS ALMENDROS/SON PACS I CAMP DE SERRALTA AMB EL SUPORT DE L’ÀREA DE JUSTÍCIA SOCIAL, FEMINISME I LGTBI DE L’AJUNTAMENT DE PALMA

Palma, 6 de juny de 2022- El Projecte Socioeducatiu Naüm ha posat en marxa el Projecte de Dinamització i Formació del Lleure d’Adolescents i Joves de Son Serra-la Vileta, Son Roca, Son Ximelis, Son Anglada, Son Rapinya, Son Peretó, Los Almendros/Son Pacs i Camp de Serralta amb el suport de l’Àrea de Justícia Social, Feminisme i LGTBI de l’Ajuntament de Palma.

El projecte Socioeducatiu Naüm, des del seu naixement, és a dir, des de l’any 2000 sempre ha portat a terme activitats de lleure educatives i d’oci saludable. En aquest sentit, són molts els beneficis per les i els adolescents i les i els joves: Aprenen a treballar en equip, en tant que es treballa el respecte, la tolerància i milloren el seu comportament emocional i adquireixen valors positius, ja que se senten estimulats, perquè no hi ha una única manera d’aprendre ni pel que fa als continguts ni pel que fa als valors. A més, cal destacar que és una gran alternativa a l’oci negatiu. I és que gracies a les activitats de lleure educatiu i l’oci saludable, els i les adolescents i les i els joves no passen tant de temps davant l’ordinador o la televisió, socialitzen i es relacionen entre iguals i intergeneracionalment.

Així mateix, l’eina del treball voluntari amb els i les joves sempre ha estat clau i des de el 2008 es realitza aquest servei pels següents motius: Els dota d’un rol en el seu context. Un rol carregat de connotacions positives i pro-socials; Reforça els seus aprenentatges com a participants d’un projecte comunitari. Els fa sentir part integrant d’un col·lectiu (Naüm) amb un objectiu, a més a més dels objectius que tinguin a nivell personal, formatiu i laboral; Reforça el seu sentit identitari de grup (joves) diferenciat dels infants i els adults; Atén les seves necessitats personals en una etapa de la vida complexa, plena de canvis a molts nivells (adolescència-joventut); És un context educatiu per ell mateix, ja que a través de la seva acció com a voluntaris, (que han d’aprendre a fer) aprenen. Practiquen habilitats socials i de relació, però també tenen espais de reflexió, d’avaluació, de planificació que són aprenentatges i hàbits que els seran necessaris per afrontar no sols qualsevol tasca, si no també per afrontar les diferents situacions i problemes personals, familiars, socials, laborals etc. ; Els motiva. Per ells aquesta situació de protagonisme i confiança cap a les seves potencialitats i capacitats els engresca a treballar, a venir, ajudar i a aprendre, a millorar i créixer.  També els motiva a seguir estudiant i a formar-se, en el camp del lleure, l’educació social, magisteri, etc, o si no, com a mínim, ho estableixen com una manera d’oci constructiva i participativa i es un model de referència pels infants amb els que conviuen i als que ells i elles mateixos ajuden i dinamitzen.